Plan dzialania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI W MIESZKANIOWYM ZASOBIE GMINY MIEJSKIEJ CHODZIEŻ
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019r. poz. 1696 z późn. zm.) ustala się, plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji |
Termin |
1. |
Wyznaczenie koordynatora ds. dostępności
|
Dyrektor jednostki |
Wyznaczenie koordynatora ds. dostępności |
30.09.2020r. |
2. |
Podanie do publicznej wiadomości danych koordynatora ds. dostępności |
Koordynator |
Zamieszczenie danych na stronie internetowej jednostki i BIP oraz zgłoszenie danych na listę poprzez dedykowany adres e-mail |
30.09.2020r. |
3. |
Przygotowanie deklaracji dostępności |
Koordynator |
Podanie do publicznej wiadomości na stronie internetowej jednostki oraz BIP |
wrzesień 2020 |
4. |
Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator |
Opracowanie planu działania. Przedłożenie Dyrektorowi do zatwierdzenia. Publikacja na stronie BIP. |
grudzień 2020 styczeń 2021
marzec 2021 |
5. |
Analiza stanu jednostki pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy |
Koordynator Pracownicy MZGM |
Audyt z dostępności architektonicznej zlecony firmie zewnętrznej
Przegląd stanu dostosowania jednostki względem osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie architektonicznym, cyfrowym i informacyjno - komunikacyjnym |
marzec 2021
realizacja w całym okresie działania |
6. |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności:
|
Koordynator Pracownicy MZGM |
Działania mające na celu ułatwienie dostępu architektonicznego, cyfrowego oraz informacyjno - komunikacyjnego |
realizacja w całym okresie działania |
7. |
Dokonanie analizy w zakresie konieczności zapewnienia dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator Pracownicy MZGM |
Zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego, w tym wykorzystania nowoczesnych technologii (zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej). |
na bieżąco, w zależności od potrzeb |
8. |
Monitorowanie działalności jednostki w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator |
Przesyłanie możliwymi środkami niezbędnych informacji oraz prowadzenie bezpośrednich spotkań w jednostce z udziałem specjalistów |
realizacja w całym okresie działania |
9. |
Uzyskanie danych zbiorczych do raportu |
Koordynator |
Uzyskanie danych w zakresie realizacji uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych wad |
do końca lutego 2021r.; kolejne do końca lutego w roku, w którym jest obowiązek przekazania raportu |
10. |
Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawy |
Koordynator |
Przekazanie sporządzonego raportu do zatwierdzenia przez Dyrektora MZGM, a następnie podanie jego treści do publicznej wiadomości na stronie BIP jednostki |
pierwszy raport sporządzony w terminie do 31.03.2021r; kolejny raport sporządzony w terminach przewidzianych w art. 11 ustawy |
Sporządził
Koordynator ds. dostępności
Dominika Maćkowiak
Zatwierdzam do realizacji
Dyrektor
/-/ Iwona Szmyt
Informacje
Dominika Maćkowiak
Dominika Maćkowiak
Dominika Maćkowiak