Według stanu na 31.12.2017r. MZGM zarządzał niżej wymienionymi nieruchomościami stanowiącymi własność gminy, o łącznej wartości początkowej bilansowej 11.760.614,65 zł:
- Budynki stanowiące własność gminy w 100%
- 2 budynki administracyjno-użytkowe przy ul. Młyńskiej 3 w trwałym zarządzie - wartość: 334.866,00 zł
- 10 budynków użytkowych na bazie przy ul. Młyńska 3 – wartość: 522.519,70 zł
- 52 budynki mieszkalne (49 adresów) – wartość: 5.189.618,36 zł
- 46 budynków gospodarczych – wartość: 126.992,79 zł
- 10 garaży – wartość: 98.763,74 zł
- 4 lokale mieszkalne – wartość: 73.183,82 zł
- Grunty w trwałym zarządzie (Młyńska 3) – wartość 38.200,00 zł
- Budowle stanowiące własność gminy w 100%
- szambo – wartość 6.583,56 zł
- przyłącze kanalizacyjne ul. Młyńska 3 – wartość 58.641,49 zł
- Udział gminy w budynkach i budowlach we wspólnotach:
- 96 budynków mieszkalnych – wartość: 5.149.142,21 zł
- 41 budynków gospodarczych – 135.595,80 zł
- 3 garaże – 975,51 zł
- Śmietnik ul. Buszczaka 3 – 3.857,23 zł
- Modernizacja w obcym środku trwałym – w budynku mieszkalnym przy ul. Krasińskiego 3 w posiadaniu samoistnym gminy – 21.674,44 zł
Według stanu na 31.12.2017r. MZGM administruje niżej wymienionymi nieruchomościami w posiadaniu samoistnym o łącznej wartości 39.308,65 zł (ewidencja pozabilansowa):
- 7 budynków mieszkalnych (Kościuszki 11A, Krasińskiego 3, Leśna 11, Marcinkowskiego 5 i 7)
- 6 budynków gospodarczych na w/wym. nieruchomościach
W budynkach mieszkalnych gminnych, znajduje się 277 lokali lub pomieszczeń mieszkalnych o powierzchni użytkowej 13.422,83 m2, w tym:
- Lokale mieszkalne – 193 szt. pow. użytkowa 9.944,15 m2
- Lokale socjalne – 47 szt. pow. użytkowa 1.725,67 m2
- Pomieszczenia trwale wyłączone z użytkowania ze wzgl. na stan techniczny – 37 szt. pow. użytkowa 1.753,01 m²
W budynkach wspólnot mieszkaniowych lub innych jednostek organizacyjnych znajduje się 340 lokali mieszkalnych o pow. użytkowej 15.221,90 m², w tym:
- Lokale mieszkalne – 322 szt. pow. 14.691,93 m²
- Lokale socjalne – 16 szt. pow. 494,69 m²
- Pomieszczenia trwale wyłączone z użytkowania – 2 szt. pow. 35,28m2
Ogółem liczba lokali mieszkalnych, socjalnych i lokali trwale wyłączonych z użytkowania położonych w budynkach przeznaczonych do rozbiórki lub sprzedaży wynosi 617.
Trzy pomieszczenia tymczasowe o pow. 44,31m2 znajdują się w budynku użytkowym przekazanym jednostce w trwały zarząd – przy ul. Młyńskiej 3.
Lokale użytkowe znajdują się w:
- budynkach mieszkalnych gminnych – 22 lokale o pow. 1.113,40 m²
- budynkach mieszkalnych we wspólnotach mieszkaniowych – 36 lokali o pow. 1.642,25 m²
Lokale użytkowe, garaże, wiaty lub dzierżawione grunty przy ul. Młyńskiej 3:
- w budynkach na bazie Młyńska 3 - pow. 2.667,23 m²
- w budynkach w trwałym zarządzie przy ul. Młyńskiej 3 – pow. 336,61 m².
Lokale użytkowe na bazie przy ul. Młyńska 3 oraz w budynkach w trwałym zarządzie wynajmuje 17 najemców, w tym sp. z o.o. Miejski Zakład Komunikacji.
Jako lokal użytkowy wynajmowany jest lokal mieszkalny w budynku przy ul. Jagiellońskiej 3.
Ze względu na zły stan techniczny:
- 4 budynki zostały całkowicie wyłączone z użytkowania (Kościuszki 16, Kościuszki 29, Staszica 1, Topolowa 6),
- 4 budynki zostały opróżnione częściowo (Rynek 13 – w okresie wcześniejszym, Wojska Polskiego 4, Rynek 7, Siejaka 29 – umowy na najem lokali mieszkalnych zostały wszystkim wypowiedziane).
Zgodnie z Wieloletnim programem gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy na lata 2017-2021 są to budynki przeznaczone do rozbiórki lub sprzedaży.
W najbliższym okresie dwa budynki przy ul. Siejaka 25A i 25B wymagają generalnego remontu lub modernizacji części budynku (w szczególności termomodernizacji ścian wraz z usunięciem azbestu) i znacznych nakładów.
Na dzień 31.12.2017r. 61 lokali mieszkalnych o pow. 2.783,15 m2 nie było zasiedlonych. Były to pustostany:
- lokale w trakcie remontu,
- lokale oczekujące na remont,
- lokale w budynkach wyłączonych z użytkowania ze względu na zły stan techniczny i planowaną rozbiórką lub sprzedażą.
Na dzień 31.12.2017r. 11 lokali użytkowych o pow. 500,10 m2 nie było wynajętych. Przyczyny były następujące:
- brak chętnych na najem,
- wyłączenia budynków ze względu na stan techniczny,
- w trakcie procedury przetargowej.
Liczba wyświetleń: 294
Utworzono dnia: 12.06.2018
Dokument wprowadził:
admin
Dokument opublikował:
Administrator główny
12.06.2018, Administrator główny:
Edycja dokumentu 2017
12.06.2018, Administrator główny:
Utworzenie dokumentu 2017