Zarządzenie nr 17/2022
ZARZĄDZENIE NR 17/2022
Dyrektora Mieszkaniowego Zasobu Gminy Miejskiej Chodzież
z dnia 30.09.2022
w sprawie inwentaryzacji składników aktywów i pasywów w Mieszkaniowym Zasobie Gminy Miejskiej Chodzież za rok 2022.
Na podstawie art. 4 ust. 3 oraz art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r. poz. 330 ze zmianami), art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz.885 ze zmianami).
zarządzam co następuje:
§ 1. Zarządzam przeprowadzenie okresowej inwentaryzacji aktywów i pasywów w Mieszkaniowym Zasobie Gminy Miejskiej Chodzież, zwanym dalej MZGM, za rok 2022 obejmującej:
- dokonanie spisu z natury, w następujących terminach:
- środków trwałych oraz obcych środków trwałych – według stanu na dzień 31 października 2022 r., w okresie od 2.11.2022 r. do 18.11.2022 r.
- środków trwałych w budowie – inwestycje – według stanu na dzień 31 października 2022 r., w okresie od 2.11.2022 r. do 18.11.2022 r.
- materiałów odpisanych w koszty w momencie ich zakupu, które nie zostały
wykorzystane do działalności w danym roku, - według stanu na koniec roku
obrotowego, w dniu 30 grudnia 2022 r.
- druków ścisłego zarachowania, - według stanu na koniec roku obrotowego- w
dniu 30 grudnia 2022 r.
- uzyskanie potwierdzenia salda:
- według stanu na dzień 31 grudnia 2022 r. do dnia 15 stycznia 2023 r. – środków pieniężnych na rachunkach bankowych;
- według stanu na dzień 31 października 2022 r. do dnia 15 stycznia 2023 r. należności (z wyjątkiem tytułów publiczno – prawnych, spornych, należności od pracowników, należności i zobowiązań wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych);
- według stanu na dzień 31 grudnia 2022 r. do dnia 15 stycznia 2023 r. – własnych składników majątkowych powierzonych innym jednostkom.
- porównanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikację sald, według stanu na dzień 31 grudnia 2022 r. do dnia 15 stycznia 2023 r.:
- wartości niematerialnych i prawnych,
- środków trwałych w budowie,
- materiałów w drodze oraz dostaw niefakturowanych,
- należności spornych i wątpliwych,
- rozrachunków z pracownikami,
- rozrachunków publicznoprawnych,
- należności i zobowiązań wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych,
- gruntów i trudnodostępnych oglądowi środków trwałych,
- funduszy własnych i funduszy specjalnych,
- przychodów przyszłych okresów,
- innych aktywów i pasywów nie podlegających spisowi z natury lub nie uzgadnianych poprzez pisemne potwierdzenie salda, w tym aktywów ujętych na kontach pozabilansowych.
§ 2. Inwentaryzację należy przeprowadzić zgodnie za zasadami określonymi w załączniku nr 5 Zarządzenia Nr 1/2018 z dnia 10.01.2018 r. w sprawie zasad (polityki) rachunkowości obowiązujących w Mieszkaniowym Zasobie Gminy Miejskiej Chodzież.
§ 3. Inwentaryzację w zakresie określonym w § 1 pkt. 1 przeprowadza Komisja Inwentaryzacyjna powołana odrębnym zarządzeniem, która pełni jednocześnie rolę zespołu spisowego.
§ 4. Inwentaryzację w zakresie określonym w § 1 pkt. 2 i 3 przeprowadzają pracownicy Działu finansowo – windykacyjnego pod nadzorem Głównego księgowego MZGM.
§ 5. Osoby określone w § 3 i § 4 ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie inwentaryzacji.
§ 6. Zobowiązuję osobę prowadzącą pomocnicze księgi inwentarzowe do uzgodnienia stanu z ewidencją księgową.
§ 7. Wykonanie zarządzenia powierza się Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej oraz Głównemu księgowemu w MZGM.
§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dyrektor
Mieszkaniowego Zasobu
Gminy Miejskiej Chodzież
/-/ Iwona Szmyt
Informacje
Marta Michałek
Marta Michałek
Iwona Szmyt