Zarządzenie nr 4/2021
ZARZĄDZENIE NR 4/2021
Dyrektora Mieszkaniowego Zasobu Gminy Miejskiej Chodzież
z dnia 16 lutego 2021r.
w sprawie zasad refundacji kosztów zakupu okularów korygujących wzrok pracownikom Mieszkaniowego Zasobu Gminy Miejskiej Chodzież
Na podstawie § 8 ust 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 grudnia 1998r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (Dz.U. z 1998r. Nr 148, poz. 973) zarządza się co następuje:
§ 1. Ustala się zasady refundacji kosztów zakupu okularów korygujących wzrok pracownikom Mieszkaniowego Zasobu Gminy Miejskiej Chodzież określony w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Traci moc zarządzenie nr 18/2014 Dyrektora Mieszkaniowego Zasobu Gminy Miejskiej Chodzież z dnia 24 lipca 2014r. w sprawie zasad refundacji kosztów zakupu okularów korygujących wzrok pracownikom Mieszkaniowego Zasobu Gminy Miejskiej Chodzież.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dyrektor
Mieszkaniowego Zasobu
Gminy Miejskiej Chodzież
/-/ Iwona Szmyt
Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 4/2021
Dyrektora Mieszkaniowego Zasobu Gminy Miejskiej Chodzież
z dnia 16 lutego 2021r.
ZASADY REFUNDACJI KOSZTÓW ZAKUPU
OKULARÓW KORYGUJĄCYCH WZROK
Pracownikowi zatrudnionemu w Mieszkaniowym Zasobie Gminy Miejskiej Chodzież przysługuje zwrot kosztów zakupu okularów korygujących wzrok przeznaczonych do pracy z monitorem ekranowym na poniższych zasadach:
1) Refundacja przysługuje pracownikom, którzy spełniają łącznie następujące warunki:
a) użytkują w czasie pracy monitor ekranowy co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy,
b) w wyniku badań okulistycznych przeprowadzonych w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej otrzymali zalecenie lekarza dotyczące stosowania okularów korygujących wzrok podczas pracy przy obsłudze monitora ekranowego,
c) dokonali zakupu okularów korygujących wzrok, zgodnie z zaleceniami lekarza.
2) Refundacji dokonuje się nie częściej niż co 2 lata, na podstawie wniosku pracownika o zwrot kosztów zakupu okularów korygujących wzrok, zwanego dalej: „wnioskiem”, którego wzór stanowi załącznik do zasad refundacji kosztów zakupu okularów korygujących wzrok.
3) Maksymalna kwota refundacji wynosi 400 zł.
4) Do wniosku dołącza się następujące dokumenty potwierdzające spełnienie warunków określonych w ust. 1:
a) zalecenie lekarza wykonującego badania okulistyczne w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej pracownika, dotyczące stosowania okularów korygujących wzrok podczas pracy przy obsłudze monitora ekranowego,
b) imienną fakturę/rachunek potwierdzający zakup przez pracownika okularów korygujących wzrok.
5) Wniosek wraz z załącznikami składa się pracownikowi ds. administracyjnych w celu sprawdzenia zgodności wniosku z przepisami zarządzenia.
6) W przypadku stwierdzenia niezgodności wniosku z przepisami zarządzenia pracownik ds. administracyjnych zwraca wnioskodawcy wniosek wraz z załącznikami.
7) Jeżeli wniosek jest złożony prawidłowo następuje jego realizacja.
8) Ustala się miesięczny system rozliczania refundacji.
9) W przypadku zagubienia lub zniszczenia przez pracownika okularów korygujących wzrok, których zakup został zrefundowany przez pracodawcę, pracodawca nie ponosi kosztów zakupu nowych okularów.
Załącznik do zasad refundacji kosztów
zakupu okularów korygujących wzrok
WNIOSEK
O ZWROT KOSZTÓW ZAKUPU OKULARÓW KORYGUJĄCYCH WZROK
1. Dane wnioskodawcy
a) imię i nazwisko …………………………………………….......………………………….…..
b) stanowisko …………………………………………….....…...………………………….……
c) do wniosku dołączam rachunek/fakturę nr ……………………… z dnia ………...…….. na zakup okularów korygujących wzrok
d) zalecenie lekarskie, stwierdzające potrzebę stosowania okularów korygujących wzrok podczas pracy.
………………........………………
(data i podpis pracownika)
2. Opinia pracownika ds. administracyjnych
Potwierdzam, że Pan/Pani ……………………………………………………… spełnia warunki do otrzymania zwrotu kosztów zakupu okularów korygujących wzrok w wysokości ……………………………
…………………….........…………
(data i podpis pracownika)
Informacje
Dominika Maćkowiak
Dominika Maćkowiak
Iwona Szmyt